Si in lumea ta e la fel?


,,Iubirea este facuta pentru cei umili, caci cei mandri nu pot iubi niciodata. ”Am citit asta undeva, nu stiu daca este un citat, daca are autor sau este de la anonim, dar mi-a placut. Imi place. Dau crezare acestor vorbe, cu parere de rau. Si nu, nu cred ca se refera la iubirea aia dintre o femeie si un barbat, ci la iubire, de orice fel, in orice chip, fata de orice om.

Nu mai stim sa iubim, acesta este adevarul pur. Nu mai iubim cu sufletul, nu ne mai daruim, nu mai pretuim, nu mai imbratisam, nu mai ocrotim, nu mai suntem fericiti, nu mai zambim, nu mai suntem cum  eram…suntem mandri!

Am devenit atat de mandri de noi incat ne este rusine sa ne mai aplecam in public sa legam sireturile la pantofi, copiilor nostri.

Suntem atat de mandri incat dupa ce am plecat de pe ulitele pe care am crescut nu mai bagam in seama ,,copiii” cu care mancam paine goala in timp ce ne alergam pentru ca ne-am ajuns, pentru ca parintii lor nu au avut bani sa-i dea la facultatea pe care am urmat-o noi, pentru ca ei s-au grabit sa se casatoreasca in timp ce noi mergem la studii si prin cluburi.

Suntem mandri si ne rusinam cu cea careia ii juram ca ne va ramane prietena pana la moarte pentru ca ea este vanzatoare intr-un magazin second-hand in timp ce noi avem job-uri bine platite si umblam numai cu ,,lumea buna”.

Suntem mandri si ne rusinam cu bunicii de la tara , cu parintii uneori si cu fratii daca cumva noi ne-am intins aripioarele spre o lume din care ei nu au facut parte. Uitam des de unde am plecat si ne mandrim cu lucruri care nu ne definesc copilaria, insa stim ca vrem sa ajungem tot mai sus si atunci trecem peste orice, cu capul sus…

Suntem mandri ca am luat un mic dejun sanatos si ne-am baut cafeaua cu persoana iubita si nu ne mai impresioneaza batrana de la colt care nu ne cere nimic, decat sa cumparam patrunjel de la ea ca sa punem in supa de la pranz. Suntem mandri, mancam la restaurant si nici ca ne intereseaza soarta oamenilor si de ce nu au avut ei noroc.

Suntem mandri si nu uitam sa afisam acest lucru inca de cand prindem aripi si zburam putin de langa parintii nostri, avem cu ce sau nu noi ne traim viata in arogante si uitam sa privim cu alti ochi oamenii din jurul nostru. Nu ne mai impresioneaza bolile, lacrimile, abandonurile, povestile, nu ne mai atinge nimic, suntem ancorati in goana dupa NUME. Sa avem nume, atat mai conteaza. Sa avem nume si sa defilam mandri ca am fost egoisti si ne-am vazut de scopurile noastre in timp ce ne-am hranit cu iubire de la cei umili, pentru ca da…numai cei umili pot iubi cu adevarat.

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

6 gânduri despre „Si in lumea ta e la fel?”

      1. Nu stiu daca se va schimba cineva atat de usor, dar cu siguranta cei care iti vor citi articolul vor fi miscati, catusi de putin, in sufletele lor.
        Felicitari din suflet ! Foarte frumos !

      2. Sa sperăm ca da. Uite, tu intelegi pentru ca încă vezi în jurul tau pusti aroganți, studenti cu bani si ingamfati. Sa sperăm ca ne vom schimba si ca ne vom aminti din cand in cand de unde am plecat.

Lasă un răspuns

