Acasa….


20151107_171901 In viata mea au fost multi oameni. Buni. Rai. Destepti.Prosti. Perversi. Fideli. Onesti. Cinstiti. Frumosi. Urati. Pe unii i-am iubit, pe altii i-am blamat, de unii am tinut si cu dintii pe altii i-am alungat. Pe unii i-am indepartat cu felul meu de a fi, altii au ramas langa mine tocmai pentru asta.

Am simtit de multe ori nevoia sa fug. Oriunde. De ei, de viata, chiar si de mine. Am simtit ca pot sa imi desprind sufletul de trup ca sa vad cine ma mai iubeste atunci. Am fost si rea si buna. Si urata si frumoasa. Si fidela si infidela. Si caine credincios si tradatoare. Am fost ca si restul oamenilor. Om printre oameni. Acasa nu mai exista de multa vreme pentru mine. Cu o geanta si un copil de mana am plecat de multe ori caine surd la vanatoare. De multe ori am luat doar valiza pentru a-mi lasa puiul in siguranta maxima. Alteori l’am luat doar pe el fiind tot ce am. Si niciodata nu am gasit acel ACASA.

SI m-am intors din drum tot de atatea ori de cate am plecat, dar niciodata nu am stiut unde este Acasa. Azi, sunt din nou pe meleaguri straine si nu stiu exact unde este locul pe care il pot numi acasa, dar cu siguranta este undeva pe harta unde se afla Romania. Nu am fost niciodata oaia care a urmat turma, nu am iubit politica, nu am mers la vot, nu am aratat nicicui si nicicand ca sunt romanca adevarata, dar in sufletul meu am fost mereu un caine credincios Romaniei mele.

20151008_182615Ma voi intoarce curand Acasa pentru a-mi lua bucatica de suflet fara de care nu pot trai, apoi va trebui sa invatam impreuna ca Acasa vom spune unei tari in care legile nu sunt atat de dure, unde alocatia inseamna mai mult decat un trening si o pereche de adidasi de la chinezi, unde educatia este alta,  mai buna, cu siguranta.

Vom merge pe strazi unde vom asista la oameni ce vorbesc o alta limba si le vom privi ochii sclipind de fericire ca ei sunt Acasa si nu trebuie sa fuga nicaieri pentru un trai mai bun. Vom invata impreuna despre strainatate, dar ne vom acomoda usor pentru ca straini am fost si in tara noastra.

Romania va ramane mereu locul unde vom merge Acasa, insa vom fi musafiri in propria casa pentru ca ajunsesem sa fim straini in locul in care ne-am nascut.

Acum nu as mai vrea sa imi desprind sufletul de trup ca sa vad cine ma iubeste, i-as imbratisa si pe cei de care am fugit, i-as ierta si pe cei care m-au ranit, as trai mai intens fiecare clipa Acasa pentru ca nu se stie niciodata cand vine viata si iti spune ca Acasa nu mai Acasa…..

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

17 gânduri despre „Acasa….”

Lasă un răspuns

