Despre prietenie


prietenie-15445

As vorbi la nesfarsit despre oameni, dar mi-e teama ca voi ajunge ca pe unii sa-i compar cu cele mai de temut animale. Mi-e teama ca voi fi obligata sa fiu dureros de sincera si sa recunosc ca cei mai multi dintre noi nu meritam sa fim numiti oameni chiar daca avem doua si mâini si doua picioare.

Viata este atat de frumoasa, dar atunci cand o traiesti lângă ooameni frumosi. Atunci când simti cu adevărat sa ajuti si esti ajutat din suflet, atunci cand poti numi cu adevărat pe cineva prieten si când prietenia este reciproca. In ultimul timp aud tot mai des despre lipsa de încredere in oameni. Eu care de felul meu sunt o naiva si mă apropii repede de oameni, eu cea care aveam o multime de prietene, nu intelegeam cum vine asta ,,sa nu ai încredere in oameni”. Mi se părea ca am fi prea singuri pe lume fără prieteni, iar daca nu am avea încredere in ei nu s-ar numi prieteni.

Ei bine, in timp ce toata lumea fugea de prietenii, eu alergam in bratele tuturor, eram sincera si deschisa, fidela si devotata. Eram proasta intr-un cuvânt. Mi se intamplasera atar de multe cu prietenele, dar eu nu voiam sa inteleg nimic. Eu dadeam vina pe soarta, plângeam după ele de parca muriseră si apoi mergeam înainte tot punandu-mi viata pe tava in fata unor oameni ce isi dadeau coate poate chiar sub ochii mei.

Prima prietena m-a trădat in liceu. Eram colege de la gradinita. Cred ca aia a fost prima mea lectie de viată din exterior. Nu iubisem pe nimeni in afara de familia mea, cum îmi iubeam acea prietena. Imparteam totul. Dar si tradarile au fost tot atat de multe cate lucruri impartisem. Ajunsesem sa îmi doresc sa redevin la sentimente  mai bune si sa o iert ,dar nu mai aveam nici un strop de încredere in ea. As fi preferat oricând sa îmi fac o alta prietena decât sa mai trăiesc cu acea teama ca voi fi trădată mereu.

Nu am dus niciodată lipsa de prietene, dar nici de trădări. Nu am fost niciodată genul acela de om care sa nu prezinte încredere si devotament intr-o  relatie, pana la urma toate au fost de lunga durata.

Unele relatii se rup pur si simplu cu timpul, cu distanta, cu problemele fiecăruia, altele se rup frumos atunci cand nu mai funcționează, iar altele durează o viata, dar in nici un caz secretele ce au legat prietenia nu trebuie divulgate.

Secretele….ce este defapt un secret si ce te face sa nu -l păstrezi?

Cand cineva iti spune un secret, sa-i multumesti. Acel om are încredere in tine daca face asta. Secret este un lucru pe care ar trebui sa-l păstrezi doar pentru tine, atunci cand cineva ti-l marturiseste. Daca îl vei spune nu te-a împins sa faci asta decât barfa si faptul ca nu iubesti si nu respecti acel om. Ai trădat un prieten doar pentru ca nu ai avut alte subiecte cu ,,un alt prieten”, defapt eu consider ca acest gen de oameni nu pot fi prietenii nimănui.

Mai exista acel gen de prietenie , unde doar tu o vezi, celalalt o mimează. Tu suni si plângi, tu povestesti, celalalt te asculta, te compatimeste si tace. Niciodată nu iti poveste nimic despre problemele si secretele lui, nu te speria nu procedează asa cu tine, asa procedează cu toti cei 1000 de prieteni pe care ii are. Defapt stie ca nu are puterea de a păstra un secret si nu are încredere ca altcineva ar putea sa o faca. Si totusi iti spune ,,prietene’ ‘cand defapt iti este un confident ce te va trăda intr-o zi cand vei inceta sa-i povestesti.

Ei bine, de la o prietenie atat de ,, frumoasa” am ajuns eu sa deduc ca unii oameni nu merita. Nu merita sa iti pui viata pe tava in fata nimănui. Sunt unele lucruri pe care trebuie sa le stii doar TU cu tine, iar daca esti ca mine, un copil naiv, sincer, deschis si flustiuratic iti dau un sfat: vorbeste cu mama, cu sora, cu o prietena din copilărie atunci cand ti-e greu. Scrie pe o foaie daca nu vrei sa păstrezi un jurnal apoi rupe-o. Uita-te in oglinda si vorbeste cu tine, orice. Dar, niciodată nu povesti cu o persoana pe care o cunosti de Putin timp, chiar si ani. Nu povesti cu o persoana cu care te vezi des in dferite conjucturi pentru ca la prima ,,ruptura”iti va rade in fatza de problemele pe care cândva ti le-a ascultat.

Viata mea nu este făcută doar din tristeti si esecuri din minciuni si trădări. In viata mea exista si oameni frumosi. Prieteni care m-au ajutat. Prieteni care au plâns cu mine, prieteni pentru care as baga oricând mana in foc ca mi-au fost cu adevărat prieteni, insa cand primesti in viata ta oameni ce nu iti merita prietenia, ajungi sa iti pui semne de intrebare sin legatura cu ,,ea”, ajungi sa nu mai ai incredere. Deci am inteles si eu in sfarsit de ce nu mai are lumea incredere in nimeni si de ce unii se gandesc de 2 ori inainte sa isi deschida sufletul.

Cea mai buna prietena a mea sunt Eu, apoi am prietena mea din copilărie, alta decât cea care m-a trădat. Ne stim de cand ne-am născut si vorbim de cate ori simtim nevoia. Nu mai avem prieteni comuni si asta este un plus intr-o relatie de prietenie. Ea nu este singura prietena veche, mai am doua foarte bune si foarte vechi pe care le iubesc foarte mult, iar acum stau si ma intreb de ce a mai fost nevoie sa cunosc ,,tradarea” cand imi era mai bine cu prieteni putini si de calitate.

Un prieten este cel care te cearta atunci cand gresesti pentru ca ii pasa, nu unul care te aproba indiferent de prostiile pe care le faci si iti rade in spate.

Am invatat ca cele mai frumoase prietenii sunt cele de la distanta si cele mai de durata sunt acelea unde nu exista interese, iar eu daca am avut vreodata un interes in prietenii a fost acela de a ajuta, de a simti ca cineva ma pretuieste si ma respecta, am avut interesul sa ma apropii de oameni si sa-i inteleg.

Va doresc sa aveti parte de prieteni loiali, putini si de calitate:)

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

2 gânduri despre „Despre prietenie”

Lasă un răspuns

