Tu cum iti vindeci sufletul atunci cand doare?


Nu, nu ma trimiteti la Doctor, pentru ca durerea asta nu are remedii. Recunosc ca sunt o ,,rasfatata” si uneori o plangacioasa, drept urmare cand ma doare orice piesa a corpului ( cum imi place mie sa spun), o tratez cu medicamente. Daca ma doare maseaua merg la stomatolog, daca ma doare capul iau o pastila, daca ma doare undeva, merg unde trebuie sau cel mai des la farmacie, dar cand  ma doare sufletul…nu merg la cardiologie, nici la farmacie nu exista pastile pentru aceasta durere…si culmea este ca se afla printre cele mai puternice dureri si simti ca te sfasie.

Cand ma doare sufletul, caci despre el este vorba, mi-l pansez singura… Il mangai si imbratisez cum isi alinta o mama pruncul. Ii vorbesc frumos si incerc sa-l conving ca nu este numai vina lui  caci a ales impreuna cu mintea, au fost mana in mana la toate alegerile din viata mea, la cele bune si cele mai putin frumoase.

E drept ca Mintea a incercat mereu sa fie rationala, iar Sufletul mereu insetat de iubire, dar cum as fi putut trai eu atatea lucruri minunate fara el? Mi-as mai fi strans eu acum capul in maini si lacrimile in pumn? As fi cunoscut eu atatea caractere fara el? Sufletul, este partea din noi fara de care nu ne-am putea numi fiinte, ci obiecte. Sufletul nu se vinde, nu se cumpara si nu se schimba. Sufletul, este cel pe care incercam sa-l protejam mai mult decat oricare parte a corpului expusa. Cand te ranesti fizic te doare si trece, dar cand Sufletul iti este ranit raman semne pentru totdeauna. Uita-te in sufletul tau sa vezi cum poarta cicatrice  inca din copilarie, semne pe care nu le vei putea sterge de acolo oricat ai incerca.

Am cunoscut milioane de suflete in lumea asta, dar nici unul mai bun ca al meu, asa cum nici un copil de pe lume nu este mai frumos decat al unei mame si nici o minte mai stralucita ca a mea. Asa imi pansez sufletul, iubindu-ma. Asa umplu golurile lasate de cei ce au plecat, asa am sufletul mereu,,,plin de iubire. Dar ura pe care sunt tentata sa o adopt de fiecare data cand cineva pleaca? Ea unde se gaseste? In minte, sunt sigura ca nu si-a facut loc in sufletul meu cald niciodata, nici la mine si nici la tine. Nu exista oameni buni si oameni rai, asta este parerea mea si sper sa nu mi-o schimbe nimeni, niciodata. Exista doar oameni!. Oameni ce accepta un refuz, un esec, un rau, o greutate si oameni ce refuza sa-si stranga lacrimile in pumni si sa mearga mai departe cu sufletul curat. Oameni ce fac rau pentru a le fi lor bine, oameni ce dau haina de pe ei, oameni carora le pare rau de tine, dar mai mila le este de sufletul lor. Exista tot felul de oameni, dar nu rai…,,cei rai”, sunt catalogati astfel pentru ca isi iubesc si apara sufletul. Nimeni nu iti face rau pentru ca vrea sa te vada suferind, ci pentru ca nu vrea ca sufletul lui sa fie ranit. In viata asta au plans oameni din vina mea, a ta, a tuturor, insa nici eu, nici tu, nici ei nu am fost si nu suntem rai. Suntem oameni si ne gandim la noi. Constient sau inconstient de multe ori suntem egoisti si nu este rau deloc.

Asadar, cand te mai doare sufletul de plecarea cuiva, accepta si se va vindeca.

Accepta ca acel om a plecat ca sa-i fie lui bine pentru ca si el are suflet ca si tine.

Accepta ca sufletul nu se vinde, nu se cumpara si nu se schimba.

Accepta ca da, oamenii se schimba. Isi schimba caracterul, tinuta, chiar si infatisarea in zilele noastre.

Accepta ca suntem trecatori in viata si ca nu trebuie sa avem timp pentru ura.

Accepta ca daca tu nu te iubesti, nimeni nu o va face mai mult decat tine.

Accepta ca suferinta face parte din viata si ca oamenii cu suflet sufera, stancile sunt de neclintit.

Accepta ca nimic nu tine la infinit, cum nici tu nu traiesti o vesnicie.

Accepta ca unele lucruri nu se pot schimba in viata, dar cele mai multe da.

Accepta pur si simplu faptul ca nu exista oameni rai si orice ar fi, oricat de greu vei putea depasi momentul accepta ca asta se intampla tuturor celor ce au suflet.

Si nu uita, suflet au fiintele si suflet prind si obiectele cand le privim cu drag.

Eu asa imi vindec sufletul. Tu cum il vindeci pe al tau? Astept sa-mi povesti despre sufletul tau bun.

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

4 gânduri despre „Tu cum iti vindeci sufletul atunci cand doare?”

  1. Saru’mana pentru articol, ai reusit sa-mi deschizi putin ochii lipiti de prostie. Mereu m-am „vindecat” mergand pe metoda coastelor rupte: scarba asta de fractura doare si la luni bune dupa asa zisa vindecare. Asa ca cel mai bun si prielnic lucru e sa te obisnuiesti cu ea. Ca mereu exista. Iar dupa ani si ani…locul tot ramane sensibil

Lasă un răspuns

