O urasc


ImagineO urasc!Da, oricat de pasnica, buna, iertatoare si inteleapta as fi, pentru ea nu exista cale de intelegere si nici urma de iertare.

O urasc cum nu uras pe nimeni, pentru ca ea poate distruge vieti, familii, increderea in oameni.

Nu, nu este vorba despre nici o femeie, pentru ca  mai repede as ierta o femeie ce mi-a luat barbatul decat o minciuna. Pe ea o urasc, pe Minciuna! Nu am inteles niciodata rpstul ei pe lume, de ce trebuie sa se strecoare in vietile oamenilor, de ce distruge familii, prietenii, de ce face din noi niste mincinosi cu diploma. Stiu, este vina noastra a celor ce o alegem in locul sinceritatii. Nu cred ca exista om care sa nu fi mintit in viata asta. Am mintit si am fost mintiti. De mici copii, parintii ne mint ca se duc la doctor, dar ei trebuie sa mearga la o petrecere. Este doar un exemplu. Cand copilul se minte ca a fost mintit, incepe si el…..la inceput sa minta ca nu el a scris pe peretii din sufragerie, apoi ca il doare burta cand trebuie sa mearga la gradi, la scoala ,,a luat o nota mare”, dar el nici nu a participat la ore, in adolescenta nu el fumeaza, dar miroase a fum de la colegi si alte zeci de minciuni.

Nu ne convine sa-i prindem cu minciuna, ba chiar ii certam si ii punem sa promita solemn ca nu se va mai intampla, dar nu realizam ca noi din minciuni nevinovata am facut din ei niste mincinosi!

Nu poate sa ma contrazica nimeni, nu exista parinti care sa nu isi minta copiii,  nu pentru ca asa ar vrea sa creasca, ci pentru ca vor sa-i menajeze, pentru ca vor ca ei sa nu sufere, sa creasca frumos , considerand ca este mai bine sa le spunem ,,ce vrem noi sa auda”(mintind), decat sa-i incarcam cu adevaruri dureroase.

Ma dau exemplu pe mine, vorbesc din experienta mea de mama ce a spus minciuni copilului, iar acum incepe sa culeaga ce a sadit:)

Trebuia sa merg la nunta in alt oras, nu il puteam lua cu mine, asa ca i-am spus frumos: – Mami, tu stai cu bunicii ca mami trebuie sa mearga la doctor ca o doare maseaua. A doua zi povesteam eu relaxata cum a fost la nunta, cat de bine m-am distrat., cand il aud pe Denis: – Aaaa, ai fost la nunta, nu la doctor, mincinoaso! Am incercat sa dreg cumva asta, dar nu am mai fost crezuta….

Cele mai multe minciuni i le-am spus copilului meu dupa divort. Minciuni, in loc de adevaruri care sa-i afecteze copilaria si parerea buna despre unii oameni.

– Mami, de ce ne-am mutat la tara fara tati?

Pentru ca tati munceste, iar noi am venit in vacanta( mda, lunga vacanta, in gandul meu)

Mai tarziu cand ne-am intors in oras m-a intrebat de ce nu locuim cu tati si mamaie

– Pentru ca nu avem loc in casa mami….

– Dar mamaie a spus ca nu te primeste la ea

-Ei mami, glumeste ea.

– Nu mami, mi-a spus mie ca te-ai despartit de tati si nu te suporta.  Am incercat sa o dreg si pe asta, dar nu am mai putut….in timp ce eu incercam sa il fac sa vada lucrurile frumos, pe de alta parte i se spunea adevarul dureros…Ce trebuia sa-i spun? Ca mamaie este rea si ca din cauza ei mami nu mai este cu tati? Ar fi fost adevarul, dar copilul nu trebuie sa stie asa ceva. L-am mintit din nou…

Ultima minciuna a fost recent, cand i-am promis ca merg sa-l iau la mine. Am fost, dar nu a vrut sa mi-l dea mamaie, iar el dormea, nici macar nu l-am vazut.  A doua zi la telefon, suparat …m-a certat ca l-am mintit si ca sunt o mama rea, ca nu ma mai iubeste. Am incercat sa-i spun ca nu m-a lasat seful sa plec de la munca( nici nu lucram)l-am mintit. Ce puteam sa-i spun?Ca am mmers 110 km, dar nici macar nu mi s-a permis sa-l  vad? Ca mamaie a trezit tot blocul, jignindu-ma? Ca am plans tot drumul la intoarcere si nu am dormit toata noaptea?

NU, astea sunt situatiile in care mint cu nerusinare pentru a proteja pe altii, dar mai ales copilul meu. Si poate ca gresesc  pentru ca Denis a inceput sa ma minta. Ma minte ca vrea sa vina la mine, apoi imi spune ca a  glumit, nu constientizeaza el kilometrii parcursi si banii cheltuiti. M a minte ca nu ma iuubeste, doar ca sa ma supere. Ma minte ca nu-i este foame, doar de dulciuri si alte minciunele gogonate. Sper doar sa nu vina o zi in care sa ma minta ca ma iubeste:).

Ne convine sau nu, am fost crescuti in minciunele si ajungem sa mintim din reflex.

Si ma opresc aici pentru ca nu vreau sa ajung la minciunile dintre oameni maturi, acelea sunt grave si nu le pot ierta, insa va spuna cu mana pe suflet, ca oamenii mari nu-i pot minti, prefer mereu sa fiu sincera si directa, chiar daca adevarul ajunge sa ma raneasca pe mine si prefer sa dezamagesc decat sa spun minciuni care mai tarziu sa doara mai tare. Nu mi-am mintit niciodata partenerul oricat de greu ar fi fost, chiar daca am stiut ca daca spun adevarul voi avea de suferit.

VOI cum tolerati minciuna? ati avut de suferit din cauza ei?Imagine

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

26 de gânduri despre „O urasc”

  1. Adevarat, oamenii mint uneori pentru a-şi proteja copii, alteori pentru a-i proteja pe cei dragi sau pe ei înşişi. Dar zic si eu mai bine un adevar dureros decat o minciuna care sa protejeze. Doar ca…fiecare vede adevarul in felul lui.

  2. Stii oricine spune minciuni.Minciuna a fost atat de mediatizata la inceput,i s-a conferit atata atentie ,incat acum… dupa trecerea timpului fiecare o vede ca pe ceva normal,lipsit de importanta.Fie ca e vorba de o minciuna mica sau una mare ea insa are un impact puternic asupra noastra.Nu ne place sa fim mintiti,cu atat mai mult de persoane dragi noua pentru ca este greu si doare;
    Insa ni se intampla si noua sa mintim,din instinct,din obisnuinta,pentru ca nu ne putem gandi la alt raspuns in momentul respectiv,sunt nenumarate motive ce pot reprezenta motive solide ce ne sunt in favoarea noastra.Si nu stiu daca ai observat dar atunci cand mintim,parca nu suntem noi…incercam de fapt sa parem ceea ce nu suntem mascand totul intr-un ambalaj frumos cu funda,desi in interiorul nostru ceva se rupe,isi pierde rostul si indentitatea.

    1. Da, oricine, insa unii mint cu nerusinare…unii o au in sange, unii din ea traiesc. am cunoscut numai oameni mincinosi, pentru ca am stabilit…toti suntem, face parte din viata noastra, insa unii exagereaza. pe aia nu ii suport!

  3. Atât timp cât există cuvântul minciună, înseamnă că noi toți folosim mincina, din diferite cauze și multe altele. Nu cred că există om care să nu fi mințit niciodată.
    Interesant articolul tău, cu toate că m-am întristat puțin.
    Te pup!

  4. Nimanui nu ii place sa fie mintit.
    In legatura cu copiii, stai linistita. Nu poate fi totul explicat pe intelesul lor, si uneori ii mai minti. Vor intelege in viitor. Dar e bine si sa stie lucruri gen…divortul, ca sa se obisnuiasca. La un moment dat afla.

      1. baitelul meu traieste cu mine, mai exact cu mama mea pt ca eu invat la Bucuresti dar vin odata in saptamana acasa ca sa-l vad dar e foarte greu sa nu ai copilul cu tine.

  5. Nu exista om fara sa fi spus o minciuna cat de mica. Important este sa nu fie o obisnuinta . Sunt situatii cand chiar daca urasti minciuna pentru ca nu-ti place o spui. Totusi cea mai buna minciuna este adevarul asa cum stim asta din batrani. Se mai spune si ca : Öamenii urasc adevarul ❗ Din fericire adevarului nu-i pasa ❗ Ïn ceea ce priveste spusul minciunilor catre copii, acolo nu este bine si trebuie evitat acest lucru pentru ca ei sunt in formare si prin ceea ce facem si spunem noi parintii, mai tarziu regretam ca avem copii cu un caracter defect. Trebuie spus adevarul si explicata situatia de ce, si cum. Nu este bine sa apelam la minciunele pentru ca pierdem increderea si la un moment dat suntem serviti tot cu minciuni pentru ca asta i-am invatat pe copilasi. Imbratisari draga mea si ma bucur ca pana la urma ai reusit sa-l ai pe Denis langa tine.

Lasă un răspuns

