Copilul cu copil


,,Noul cod civil prevede ca ,pentru motive temeinice,minorul care a implinit varsta de 16 ani se poate casatori in temeiul unui aviz medical cu incuvintarea parintilor sai sau,dupa caz a tutorelui si cu autorizarea instantei de tutela in a carei circumscriptie minorul isi are domiciliul”

Din punctul meu de vedere asta mai lipsea,in  rest avem de toate in Romanica noastra frumoasa.Pai daca tot le ,,mananca”devreme de ce sa nu se…marite?Imi amintesc cu drag de copilaria mea,de vremurile adolescentei nu ma satur,uitandu-ma in trecut….ce frumos ne jucam,cat de grabiti eram sa avem temele facute si sa fugim la joaca,chiar si pe la 17 ani cred ca am jucat ,,elastic”.Am fost curioasa sa aflu ce face o fata de 16 ani in ziua de azi,ca doar nu sunt eu batrana dar se pare ca sunt cu stirile in urma si o inteleg acum pe bunica-mea cand imi zice: ,,eh ,muica fata mea nu mai sunt fete ca voi pe ulita…toate stau pe la colturi ba cu a lui cutarica,ba cu al nu stiu cui”. Nu vreau sa generalizez,nu toate fetele de 16 ani au iubiti,nu toate se casatoresc ci vreau doar sa imi spun parerea vizavi de noul cod civil,cum ca la 16 ani o fata se poate casatori si am sa va spun ca am stat de vorba cu ,,un copil cu copil”

    Zilele trecute am fost impreuna cu fiul meu in vizita la o verioara,unde eram mai multe mamici cu copii printre care o mama cu varsta de 16 ani ce avea o fetita de 3 luni.Nu ii cunosteam varsta ,dar noroc ca ea m-a abordat.

        –Cati ani are copilul?

       –4 ani,i-am raspuns!

      –Deci l-ai facut la 16 ani ca si mine ,nu?

     –Nu,pe la 23 de ani…

Mi s-a parut ca a cam intrat in pamant de rusine si nu stiam cum ,,sa ma bag in seama”caci nu imi doream sa o fac sa se simta prost si nici sa par eu aia perfecta,dar imi doream sa aflu mai multe despre ea,eram curioasa cum are ea grija de copil,de ce a ales asta.Am indraznit,totusi doar sunt o mare devoratoare de povesti::)

   -Iti plac mult copiii daca ai ales sa devii mama asa tanara

   –Nu,am ramas insarcinata din greseala,parintii mei nu au fost de acord cu el(iubitul )si am fugit de acasa.

   –Ai facut ceva sa-i convingi ca trebuie sa te lase cu el sau ai fugit pur si simplu de acasa?

   -Da,dar nu au vrut.I-am rugat sa ne lase macar o jumatate de ora pe seara,sa vina la mine daca le este rusine ca ma vede lumea cu el(el este de etnie roma)

    –De ce nu te-ai protejat?nu iti este greu cu un copil?tu esti inca copil.

    -Nu ,mi-a raspuns distrata.Mama se ocupa de fetita,iar el(sotul)sa aduca bani in casa.

    –M-ai mergi la scoala?

   -Da ,invat foarte bine,invat mai bine decat cele ce nu au nici prieten pun copilul pe picioare si imi fac temele.

   –Foarte frumos,macar ai o speranta ca nu ti-ai ratat viata,ai pierdut doar copilaria.

    –Da,dar termin clasa a 8 a si nu mai merg,eu as fi vrut si liceu si facultate dar nu ma lasa el,este foarte gelos.

Si ma opresc aici cu dialogul dintre mine si fata cu ochi albastri,mi-a fost tare draga pentru ca am citit pe chipul ei ca este impacata cu situatia,nu-i pare rau ca e o mama atat de tanara,de copilarie nici gand dar fie vorba intre noi nici nu stie ce a pierdut,insa ii pare rau ca nu mai poate merge la scoala.Visurile si potentialele realizari erau spulberate de el,de omul pentru care ea fugise de acasa,de omul pentru care ea renuntase la tot.

Sa stiti ca nu vorbesc de doi copii de la oras ci de la tara,unde fetele sunt singurele care se ,,emancipeaza”iar barbatii raman la fel,adica sa se stie ca barbatul este cocosul in casa si calca gaina ,,pe cap”cand vrea!

Deci,este prima oara cred,cand nu judec pe nimeni in povestea asta,poate doar putin parintii pentru ca nu au stiut sa faca in asa fel incat sa nu se ajunga aici cu splendoarea aia de fata ce promitea multe,insa se putea ajunge aproape in orice sitautie la o sarcina in zilele noastre.Pe ea nu o judec,dar imi este tare mila de ea,pentru ca va regreta o viata faptul ca a dat un sut adolescentei si a imbratisat o responsabilitate atat de mare …atat de repede!L-as judeca aspru pe el,pe oricare barbat care pune stapanire pe viata unei femei,insa stiu ca nu este vina lui.Eu am crescut la tara si stiu cum este cu gandirea la barbati,stiu cum …fara rea vointa ajung stapani pe tot inseamna femeie.

  Ma doare gandul ca …,,aproape ca ne nastem maturi” In primii ani de viata copii nu se mai bucura de presul din curte pe care stateam noi inconjurati de jucarii inventate de parinti.Azi,copii au jucarii pe telecomanda si nu se mai joaca de -a v-ati ascunselea ci stau pe facebook. Adolescentii nu se mai cuceresc intre ei cu biletele,cu flori,nu se mai joaca turca ,filme fete sau baieti sau ratele si vanatorii,ei merg in cluburi dar nici acolo nu rezista mult pentru ca se trezesc repede mamici si tatici.Pacat ca am ajuns sa fim ,copii cu copii”Imagine

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

Lasă un răspuns

