Gelozie vindecata,relatie salvata


Gelozia. Sentiment sau resentiment? Daca as fi fost intrebata  cu numai 2 ani in urma, as fi raspuns  clar ca este ceva normal, ,,doar iubesti si gelozia este tot un sentiment”.  Azi, recunosc ca  eram defapt dusa cu capul si totusi ca sa fiu si modesta cum imi sta mie in caracter, recunosc si faptul ca ma bucur nespus cand vad ca altele sunt mai duse decat mine.

Ei bine, a venit momentul sa recunosc ca am fost geloasa, dar geloasa …stii cum ?am simtit de multe ori ca vreau sa ajung intr-un minut in locul in care era (desi poate habar nu aveam unde), sa vad eu de ce nu raspunde la mesaj, eram atat de geloasa incat daca nu stiam ce face,unde, cum si de ce, imi fugea oarecum pamantul de sub picioare; bine,  asta pana intr-un punct cand apelam la arma mea de nadejde, adica orgoliul. Da, omul nu imi raspundea la mesaj ca poate dormea, dar eu nu ii mai raspundeam ore intregi ca trebuia sa simta si el gelozie,nu?

Ma cam storcea de energie, imi cam tulbura linsitea si ma facea sa imi pierd increderea in mine asa ca am inceput sa ma documentez. Nu te gandi ca am dat search pe google sa aflu remedii despre cum sa vindeca gelozia….Nu, pentru ca nici macar mie …asa cand eram eu cu mine nu imi recunosteam ca sunt geloasa.Nu si Nu! Eu iubesc,Domnule! Si ce daca te strez de 10 ori pe zi? Nu inseamna ca sunt geloasa, inseamna ca imi pasa. Ei da, de parca prietenii de 10 ori pe zi ii sun….

Buun, sa trecem la lucruri mai serioase, zic eu. Va spuneam ca am citit despre asta, din greseala,  va spun sincer. Am gasit un blog despre cunoasterea si iubirea de sine. Nu m-am dezlipit zile intregi de el. Acolo am gasit si un articol despre gelozie. Ups! Mi s-a aprins un beculet, nu stiu de ce pentru ca nu ma stiam geloasa, insa mi s-a confirmat in scris, negru pe alb ca sunt geloasa. Imi era rusine…pentru ca din punctul meu de vedere gelozia este un resentiment!Nu imi amintesc daca am cautat atunci sa citesc despre cum sa scap de gelozie, pana la urma cred ca totul pleaca din interior si poti sa imi spui tu mie de zece ori ca nu e bine sa fac ceva, daca eu asta simt sa fac. De atunci am cautat sa fiu mai sincera cu mine, sa caut in interiorul meu motivele pentru care simt atat sentimente cat si resentimente. Am incercat sa vad de ce si daca sunt indreptatita sa simt asta pentru omul de langa mine. Si stii si tu cum e, daca cauti gasesti! Aici a fost greu, m-am lovit singura de toti peretii caci o cautasem. Cautasem in telefon, in gesturi, in email si nici nu stiu pe unde mai cautasem doar sa imi gasesc ce cautam. Cumva cred ca aveam nevoie sa mi se confirme ca sunt indreptatita sa fiu geloasa. Si cum de regula mi se da ce doresc, mi-am furat-o, da…am aflat lucruri pe care as fi vrut sa nu le aflu, am aflat ca aveam motive sa fiu geloasa, dar cat imi doream atunci sa nu am dreptate!! Faptul era consumat, el se sms-uia cu alta. Buunn…au urmat: crize, lacrimi, reprosuri, dar cat sa tina si astea ca se satura omul si chiar ca fuge la aia chiar de nu ar fi placut-o.

REZOLVARE

Am decis ca in primul rand am nevoie de mine, nu de el! Am inceput sa citesc mai mult despre iubirea de sine, despre incredere, care era varza …si asa am si aflat ca gelozia pleaca de la neincredere.

Nu imi mai pierdeam timpul trimitand sms, daca nu era el cel care ma cauta si nici atunci nu mai saream pe telefon daca eram ocupata.

Nu mai eram interesata de telefonul  lui, de nimic ce tinea de intimitatea lui. Cat timp eram cu el incercam sa ofer ceea ce aveam de oferit, adica iubire.

Nu am mai fost la dispozitia lui la orice ora din zi si noapte, chiar daca imi doream…acum aveam si eu preocuparile mele.

Ma vedeam cumva la mijloc. Aveam de ales intre el, mine sau noi. Nu stiam daca actiunile mele erau favorabile pentru noi, dar stiam ca sunt pentru mine. Am inceput sa fiu mai egoista si sa ma gandesc mai mult la mine, ar fi fost pacat sa fac totul pentru el si intr-o zi sa raman fara ,,noi”.

Poate spun prostii sau poate ma grabesc sa spun ca aceasta este rezolvarea geloziei, dar eu asa am scapat de ea si mi-am salvat relatia. Am invatat sa am incredere in mine, in oamenii din jurul meu, sa dau libertate omului de langa mine. Am considerat ca daca vrea sa plece la alta o va face oricum, iar eu nu voi rezolva asta nicidecum prin gelozie. Nu iti imagina ca imi este indiferent, as suferi cumplit daca m-ar insela si nu l-as ierta niciodata, insa stiu sigur ca nu facut asta, stiu sigur ca vindecarea geloziei prin increderea in mine, el si respectiv in noi, mi-a salvat relatia.

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

2 gânduri despre „Gelozie vindecata,relatie salvata”

  1. Uite-așa ne rezolvă problemele propriul subconștient atunci când îi cerem cu adevărat, când îi dăm voie s-o facă… 🙂 Nici măcar un coach sau un psiholog nu putea scrie, nu putea explica mai frumos decât ai făcut-o tu.
    Știi, e vorba aia: „Iubește-ți aproapele ca pe tine însuți!”. Dar dacă nu te iubești pe tine în mod corect și necondiționat, oare cum ai putea face așa ceva cu aproapele tău? Iubirea de sine nu reprezintă egoism. Fiindcă iubirea de sine e dincolo de orgoliu, de gelozie, de dependențe create sau autocreate.
    Îți doresc o relație ideală în continuare!

    1. iti multumesc pentru aprecieri.este pur si simplu ce am gandit eu,sunt actiunile mele in favoarea mea si pentru relatia mea.iubirea de sine nu inseamna egoism,dar totusi egoismul se afla in doze mici sau mari la fiecare dintre noi.iar atunci am simtit ca trebuie sa ma gandesc la mine mai mult decat oricand.

Lasă un răspuns

