Numai mama sa nu fii!


33-1225726336xv5wSunt cuvintele bunicii ce imi rasuna si azi in minte,desi pe atunci nu le intelegeam.Eram inca o fetita care ,,crestea papusi”si nu stiam nimic despre a fi sau a nu fi mama.

Anii au trecut si din fetita ce se juca cu papusile nu a mai ramas decat dorinta de a fi mama.De cate ori venea vorba despre copii, bunica mea imi repeta obsesiv acea fraza pe care nu reusisem sa o inteleg niciodata,,numai mama sa nu fii”. Eram in luna martie, luna in care m-am nascut si cred ca in viata nimic nu este intamplator, imi permit aici sa citez Holograf,,un copil se naste acum,stiu un batran isi ia ramas bun”. Cred ca era singurul an in care tatal meu nu ma sunase sa imi spuna ,,La Multi Ani”, fapt care m-a durut si m-a facut sa raman suparata pe el. Patru zile mai tarziu am primit un telefon care ma anunta ca tata este grav bolnav si ca nu se stie daca il voi mai vedea in viata, moment pe care nu il voi uita niciodata pentru ca abia atunci realizam cat de important este el in viata mea si as fi dorit sa dau timpul inapoi, sa imi cert iertare si sa-i marturisesc cat il iubesc. Stiu exact care a fost primul lucru  facut de mine atunci…mi-am dus mana la burtica pentru ca inainte de a plange durerea mea, aveam de protejat omuletul ce crestea frumos de doua luni, bucurie pe care abia asteptam sa o impartasesc cu tatal meu.

Dimineata urmatoare pentru mine incepea cu doliu ,lacrimi si durere. Tatal meu renuntase la lupta cu viata, pentru el aici se termina totul si ca o ironie a sorti o facuse singur asa cum pasise o viata intreaga prin lume, mai mereu de unul singur. Durerea mea, a celor apropiati si mai ales durerea bunicii a fost primul argument la cele spuse de insasi biata mama ce numai mama sa nu fi fost atunci…Bunica puternica care crescuse singura patru copii, bunica care ne crescuse pe noi toti nepotii cu dragoste si povesti memorabile, era acum o mama fara puteri care nu putea fi dezlipita de langa sicriul in care zacea copilul ei, sufletul ei, o parte din ea. O mama care isi privea si striga cu o durere sfasietoare bobocul ei de floare ce se ofilise atat de usor. Biata de ea, imi amintesc cum se uita in ochii fiecaruia si ne implora sa facem ceva. De s-ar fi putut…as fi fost cu siguranta prima care isi dorea sa-l mai stranga macar o data in brate, as fi fost prima care nu l-ar fi lasat sa plece. Si cu toate astea, nu am inteles nici pana azi a cui durere o plangeam mai tare. Durerea mea, caci ramaneam orfana, ori neputinta de a alina durerea unei mame indoliate. Am plans pentru amandoua, am plans pentru cat de cruda a fost viata, pentru cat de orgolioasa am fost atunci cand n-am stiut sa imi arat iubirea fata de el, mai plang si acum cand ma trezesc din visurile frumoase in care tati imi spune ca ma iubeste, ma strange la piept iar eu implor iertare. Plang caci imi spune mereu: ,,te iert tati” si stiu ca m-a iertat, insa ce amintiri frumoase am fi putut avea daca visurile ar fi fost candva realitate…..

O MAMA iarta, cearta, mangaie, alina dureri ….o mama iubeste ! In bratele ei vei gasi doar liniste si cele mai pure sentimente, langa mama esti copil pana in ultima clipa a vietii ei, ea este pregatita mereu sa isi dea viata pentru fiul ei. Azi sunt mama si daca viata mea are un rost, acela poarta numele fiului meu iar daca o sa am mai multi, viata mea va purta cele mai frumoase nume. Cred cu tarie ca  mama este singura fiinta cu sentimente nobile.

Daca ma intrebi care este cea mai arzatoare dorinta, fii sigura ca voi raspunde ca si tine, MAMA: SA FIE BINE FIUL MEU!

Autor: Raluca Bădița

Cand scriu....visez. Cand visez ...zbor. Cand zbor...traiesc.

4 gânduri despre „Numai mama sa nu fii!”

  1. cat adevar spus in cuvinte simple. Iubirea unei mame, dar si suferinta, la fel si bucuriile, si tristetile raportate la fiul sau, sunt la fel, NEMARGINITE. Si totusi daruim mereu la fel.

  2. Cat adevar si cata frumusete in niste cuvinte atat de simple,mi-au dat lacrimile pt ca si eu mi-am adus aminte de bunica,bunica mea nu mai e printre noi din pacate de 16 ani,dar am iubit-o mai mult decat orice pe lume….si exact asa zicea si ea saraca numai mama sa nu fi….si eu sunt mama o mama puternica as putea spune dar acest articol m-a facut sa retraiesc cele mai emotionante clipe alaturi de bunicuta mea pentru cateva clipe am avut impresia ca ii aud vocea blanda a copilariei mele. Te iubesc mult de tot mamaia mea scumpa si te voi iubi mereu..

Lasă un răspuns

